رژیم غذایی سندرم مثانه ی دردناک

ارتباط میان رژیم غذای و سندرم مثانه ی دردناک میتواند یک مسئله گیج کننده برای مبتلایان به این بیماری باشد. از یک سو به شما در خصوص اهمیت تغذیه سالم و خوردن غذاهای مختلف از گروه های مختلف غذایی توصیه هایی می شود از طرف دیگر، برخی از این غذاهای سالم علائم بیماری تان را بدتر می کنند. بنابراین بهتر است بدانید از کجا شروع کنید؟

متاسفانه قوانین درستی در مورد این بیماری وجود ندارد. هر شخصی از میزان تحملی دربرابر غذاهایی که مثانه را تحریک می کنند برخوردار است. مقدارمواد غذایی مصرف شده قبل از اینکه سوزش مثانه شروع شود نیز می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

برخی افراد ممکن است قادر باشند مقدار کمی “غذای بی خاصیت ” استفاده کنند، اما اگر زیاد مصرف کنند، ممکن است سندرم مثانه آنان عود کند، در دیگر افراد فقط یک تکه از همان ” غذای بی خاصیت ” ممکن است علائم بیماری را بدتر کند. دیگر افراد ممکن است متوجه شوند که رژیم غذایی آنها به هیچ وجه روی علائم سندرم مثانه آنان تاثیر نمی گذارد. به طور کامل درک نمی شود که چرا چنین واکنش های فردی به رژیم غذایی وجود دارد، شاید به این دلیل باشد که بیماران مبتلا به سندرم مثانه عوامل ایجاد کننده مختلفی برای علائم سندرم مثانه خود دارند و تجربیات مختلفی با غذا ارائه می دهند.

غذاهای محرک احتمالی برای افراد مبتلا به سندرم مثانه دردناک

هیچ فهرست قطعی، جامع و درستی وجود ندارد. در تجربیات ما براساس اطلاعات بدست آمده توسط هر فرد متفاوت است و چیزی که برای یک فرد مناسب است ممکن است برای فرد دیگر مناسب نباشد. با این حال غذاهای نامناسب زیادی وجود دارند که به نظر می رسد همه با آن موافق هستند و در زیر نشان داده شده اند:

الکل

چای و قهوه ی کافئین دار ( بدون کافئین ممکن است قابل تحمل باشد)

نوشیدنی های حاوی کربن

آبمیوه های اسیدی (غیر از زغال اخته یا گلابی )

غذاهای تند

شکلات (حاوی کافئین )

میوه ها،  بویژه میوه ی توت و توت فرنگی

گوجه فرنگی

پیاز

بطور کلی غذاهای سرشار از اسید قابل تحمل نیستند، بعضی از سایت ها یا کلینیک ها می توانند به اعضای ما خدمات مشاوره ی تغذیه ارائه دهد. به این ترتیب آنها می توانند جهت حل مشکلات و پرسش های مربوط به رژیم غذایی با یک متخصص صحبت کنند. ما همچنین یک رژیم غذایی جامع داریم که در دسترس کاربران است.

خدمات تغذیه

یک خط تلفن راهنما برای اعضای سلامت مثانه ی بریتانیا در دسترس است. این یک شیوه ی فردی برای کمک و حمایت محرمانه  در مورد تغذیه، رژیم غذایی، تشخیص غذاهای محرک بعلاوه ی ویتامین ها، مواد معدنی و مکمل های گیاهی است. این برنامه توسط سرنا فراستر اداره می شود که دارای تجربه ابتلا به بیماری سندرم مثانه می باشد. اگر شما عضو و علاقمند به این خدمات هستید، می توانید یک پاکت نامه چاپ شده با مهر و موم همراه با پرداخت چک به سرنا فراستر برای ما ارسال کنید و ما یک فرم ارزیابی تغذیه کوتاه برای تکمیل و برگرداندن به شما ارسال می کنیم. سپس بوسیله تلفن با شما تماس می گیریم.

سرنا فراستر یک متخصص گیاه شناسی واجد شرایط و ایمونولوژیست است که در دوره آموزش خود تحت درمان تغذیه ای قرار گرفته است.

مکمل های غذایی

در اینجا چند مکمل جایگزین وجود دارد که ممکن است به بهبودی شما کمک کند:

ال آرژنین:  به نظر می رسد یک اسید آمینه طبیعی است که جریان خون را به مثانه افزایش می دهد.

کوئرستین : بیوفلاونوئید یک آنتی هیستامین طبیعی است.

بروملین : از گیاه آناناس استخراج می شود و خاصیت ضد التهابی دارد.

دانه کدو تنبل : آنها سرشار از اسید های چرب امگا 3 هستند که اثر ضد التهابی قوی دارند. دانه های کدو توسط سرخپوستان آمریکایی جهت درمان مشکلات مثانه، کلیه و گوارش مورد استفاده قرار می گیرد.

پریلیف: این محصول یک کلسیم گلیکوفسفات است، یک ماده غذایی معدنی به عنوان مکمل غذایی، جهت استفاده همراه با غذاها و نوشیدنی های اسیدی، به عنوان یک عامل قلیایی عمل می کند تا بعضی از آنها با سندرم مثانه ی دردناک قادر به تحمل مواد غذایی خاصی باشند که ممکن است باعث تحریک آن شوند. پریلیف به دو شکل قرص و پودر است. تمامی مکمل های بالا را می توانید در اکثر فروشگاه ها یا از طریق اینترنت خریداری کنید.

مقاله های مشابه